بدون امضاء
بدون امضاء

بدون امضاء

سی و دو و سی و سه

دخترک  بیشتر کلمات را درست می گوید اما بعضی هایش را بامزه و خنده دار می گوید.
مثلا وقتی می خواهد فکر کند می گوید : بذار ببینم.
به دمپایی می گوید تمپایی
به تافتون می گوید :کافتون
وقتی می خواهد بغلش کنم می گوید بیا بغلم.
سی و دو ماهگی اش با بازی های کودکانه اش پر می شود. با دوستی هایی که شروع کرده، با عروسکهایش که به مهمانی های ساختگی می روند. به مدرسه می رود. چای درست می کند و ناهار.
سی و دو ماهگیش کیف یا کیسه ای است که پر می شود از خرده ریزهایش، مدادرنگی هایش و گاها کلید خانه و باتری ها و ماشین حساب و وسایلی که دستش برسد و گوشه و کنار پیدا کند.
سی و دو ماهگی شعر می شود روی زبانش. قصه های کودکانه اش می شود.
زندگی می کنیم با سی و دو ماهگیش. 
روزی که توانست بفهمد و بخواند، خدا کند خوشحال شود که همه جزئیات روزهایش را نوشته ام، لحظه به لحظه.
#سی_و_دو_ماهگی

آنقدر تند و سریع امروز گذشت که وقت نشد بنویسم، امروز دخترکم سی و سه ماهه شد. و چیزی نمانده تا سی و شش ماهگیش در سالی که مادرش هم سی و شش ساله می شود.
امروز رسیدم ملافه ها را بردارم به قصد جمع کردن و تا کردن و در کمد پنهان کردن. امروز رسیدم که دل را به دریا بزنم و وسایل خانه را بعد از دو سال جابه جا کنم. امروز به این نتیجه رسیدم که زندگی در زیر ملافه ها به پایان رسیده و دخترک بزرگ شده و دیگر باید از پارچه ها و رومبلی ها و فرش تبریزی گذشت. و زندگی واقعی را آغاز کرد.
مگر چند سال دیگر قرار است زندگی کنم؟ اگر بنا باشد یک روز با حادثه ای، تصادفی  یا بیماری یا زلزله ای مهیب تمام زیبایی های دنیا را از دست بدهم و دیگر آنها را نبینم ، پس چه فایده که این همه از فرش، مبل ها و میزها نگهداری می کنم؟ برای یک روز که مهمان می آید؟؟؟ 
دیگر این حرفها را با ملافه ها ریختم دور، دلم خواست همانطوری که باید و دوست دارم زندگی کنم و مبلها را همانطور که دوست دارم بچینم و بی خیال لک شدن فرش تبریزی ام شوم و نگران پارچه های مبلم نباشم، و همین روزها که زنده ام از آنچه که دارم لذت ببرم، دخترکم را به زندگی کردن در لحظه و لذت بردن از داشته هایش عادت بدهم.
امروز که مصادف با سی و سه ماهگی ش بود، خیلی تند و سریع به کمک دوست و همسایه چندین ساله و جوانم، در عرض یک ساعت جای اشیا را تغییر دادیم و چقدر در انتها حالمان خوب شد. 
امیدوارم به اتفاقهای کوچک حال خوب کن مان توجه بیشتری کنیم.
آمین.

#سی_و_سه_ماهگی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد