بدون امضاء
بدون امضاء

بدون امضاء

ماجرای نیمروز

فیلم ماجرای نیمروز، واقعیت تلخی است که در تاریخ معاصر ما وجود دارد. من خیلی از منافقین و گروه مجاهدین خلق سردر نمی آورم. می دانم که تا انقلاب با بقیه جریانها همراه بودند اما بعد از آن دست به ترور و کشتن مردم می زنند.
در کتاب فریدون سه پسر داشت عباس معروفی، شخصیت اصلی داستان ، مجید امانی عضو اپوزیسیون، در آن آسایشگاه یک جورایی به آخر خط رسیده و سوالی که مدام با خودش تکرار می کند چرایی کشتن مردم، انفجارهای خیابانی و ... است. 
من فقط می دانستم ترور شهید بهشتی، رجایی و باهنر بدست منافقین بوده.
زیبایی این فیلم نشان دادن تلاش گروه اطلاعاتی برای پیدا کردن این افراد منافق است، در بازه زمانی تیر تا بهمن ٦٠، 
خاصیت فیلم چیدمان درست و زیبای واقعیت است، که از دیدنش لذت می بری. و حوصله ات به هیچ عنوان سر نمی رود.
هر کدام از افراد گروه اطلاعات، خصوصیتی دارند که کل گروه را جلو می برد و زمانی موفق می شوند که خوب نقشه و طرح می ریزند و بعد عمل می کنند.
من تا از سینما بیرون آمدم، چندتا اسم که تا حالا نشنیده بودم را سرچ کردم و سریع با فیلم تطابق دادم تا ماجراها را بهتر بفهمم. 
اما حتی اگر بچه های هجده نوزده ساله ی این روزها فیلم را ببینند خوب، جریان فیلم را متوجه می شوند.
من که از فیلم خوشم آمد و پیشنهاد می کنم ببینید.
زمانی که فیلم پایان می یابد صدای اذان ظهر شنیده می شود و بعد آن لحظه، دلیل انتخاب نام فیلم را متوجه می شوی.

نظرات 1 + ارسال نظر
sina شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 17:55

سلام دوست عزیز،سازمان مجاهدین خلق قبل از جریانات دهه 60 همسو با نظام بود ،اما بعد از تصفیه حساب نظام با گره ها و جریانات غیر همسو با نظام و بعبارتی بعد از تک حزبی شدن نظام (فقط حزب جمهوری اسلامی) ، به این سمت گرایش یافت ، حکومت هم به این قضیه دامن زد، با برخورد قهری با هر جریان غیر همسو با نظام ، با یورش بردن و بستن روزنامه های مخالف و منتقد و اعدام های فله ای مخالفان ،در همان اوایل دهه شصت ، روزنامه هایی مثل پیکار، راه مجاهد، چریک فدایی و غیره ، نتیجه برخورد قهری نظام با آن گروه ها متاسفانه مقابله به مثل همان گروه ها بود، وگرنه اگر نظام تعدد افکار و آرا را میپذیرفت هیچوقت چنین جریاناتی اتفاق نمیفتاد، در همسایگی ما یک جوانک 17 ،18 ساله روزنامه فروش بود که اصلا در عمرش اسلحه ندیده بود، فقط به جرم روزنامه فروشی برای مجاهدین اعدام شد. این فیلم هم مانند فیلم هایی که با پول نفت و بیت المال ساخته میشه و در پادگان ها نمایش داده میشه ارزشی بجز تحریف حقایق و انحراف افکار نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد