بدون امضاء
بدون امضاء

بدون امضاء

بغض

دوست داشتم ...

آه دوست داشتم پرواز کنم ؛

پر و بالم را قیچی کردی!

این درد را نیلوفر خوب نوشته است !

دوست داشتم آبی آسمان را ؛ پنجره اتاق صورتیم را؛

و تو با آویختن پرده ای آن را از من گرفتی !!

زیر باران ماندن را عاشق بودم ؛

اما تو برایم چتر آوردی!!

این حرف همیشگی شادزی است که زیر باران عاشق نبودی!

*نگذاشتی بشمرم چند قطره باران به دستم خورد ؛

و نفهمیدم چند قطره باران از دستم در رفت !*

چقدر دور میدان آزادی چرخیدن خوب است !

سمبل آزادی را تو ساختی!

اما حیف ...

تو عشق را همین معنی کردی !

اما حیف ...

کاش مفهوم " تو " را درک می کردی!

(می دانی

یک هفته بیشتر است

که این بغض سنگین را تحمل می کنم)

گاهی دیده ام که چه " من " ها همین گونه دنیایی برای " تو " ها ساخته اند !

من

من فقط دلم می خواهد

من و تو

انسان باشیم؛

نه چیز دیگر !

پ ن ۱: با الهام گرفتن از شعرهای فروغ عزیزم

پ ن ۲: کاش می توانستم منظورم را بهتر برسانم اما نشد !

 پ ن ۳:*سرقت ادبی از دریایی از آتش

 

نظرات 23 + ارسال نظر
نوپا شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 12:55 http://www.taheri.blogsky.com

باسلام و خسته نباشید خدمت شما
من امدم شما هم یه سری به من بزنید

بانمک شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 13:05 http://www.banamak.blogsky.com

سلام
خسته نباشی
حالت چطوره؟
وبلاگ قشنگی داری
موفق باشی
تا بعد .....
ضمنا پیش من هم بیا خوشحال میشوم
ممنون
راستی حیف نیست تو چنین وبلاگی لینک من جایی نداشته باشه ؟

Alireza شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 13:36 http://www.an-indomitable.blogspot.com

می دونی اونهایی که به قول معروف کبوتر بازن~ وقتی می خوان یه کبوتر و واسه همیشه پیشه خودشون نگه دارن~ بار اول پرهاشو قیچی می کنند بعد...

موافق نیستم .. این یعنی خودخواهی .هیچ طور دیگه نمی شه علاقه رو نشون داد و این منافات آزادیه . هیچ کسی نمی تونه مالک کس دیگه بشه . هیچ کس .

‌Brightness شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 15:49 http://foorough.blogfa.com

گاهی دیده ام که چه " من " ها همین گونه دنیایی برای " تو " ها ساخته اند !

....
واقعا قشنگ بود...واقعا!

هاله شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 23:20 http://shabdareshab.blogspot.com

هر روز و هر لحظه می بینم و حس می کنم که چه من ها و چه تو هایی پس می زنیم ما شدن را و تنها حیوان زیسته ایم.
چه خوب است من باشم و تو باشی،بی هراس ما شویم و انسان باشیم...

سیروس یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 10:41 http://sj.blogsky.com

سلام. من این جواب رو رو یکی از شعرهای نیلوفر گذاشته بودم پیش از این. میخوام برای تو هم بذارم. در عین حال امیدوارم پرده ها رو پایین بکشی و یه جور دیگه نیگا کنی:

من کار مهمی نکرده ام...
آن روزها هم گفته بودمت که مرا
شهامت شمردن سنگ فرش همه بن بستهای عاشقانه نیست
... اما نمیدانم به خاطر آوردی یا مثل همیشه...
بی خیال...
من با اتهام مرد بودن از دنیا خواهم رفت
همانسان که آمدم

اما...
اما...
اما...

نه
بماند برای بعد...
من هنوز باور خویش را به اینکه ما دو
تنها بوده ایم در خلوتی مگو
از کف نداده ام
اگر تو خواستی...
باشد بگو به هر که فقط از این حوالی قصد عبور دارد فقط
اما گلایه های این دل بی درمان بماند برای تو
در خلوتی به مگویی بن بست واپسین

من آخرش از دست شما دو تا خودمو میکشک ) ؛

من فمنیست نیستم . اما شاید افکار مشترکی با اون آدمهایی که تو در نظرت داری داشته باشم . مهم انسان و انسانیته . مهم نیست از چه جنسیتی باشی . فمنیستها رو هم از نزدیک دیدم اصلا آدمهای بدی نیستند اصلا و هرگز . قابل احترام و دوست داشتنیند حتی اگر مرد باشند که گاهی دیده ام و هستند !

ورونیکا یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 19:38 http://www.veronika20.persianblog.com

و در اخر با این بغض از دنیا خواهیم رفت

هاله دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 15:48 http://shabdareshab.blogspot.com

بله فائزه ی عزیز پیش تر در منزل المیرا خواندمش.خیلی دلنشین بود...

... دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 19:45

... علیرضا یه جورایی با نظرت موافقم ... اما تو قیچی کردن
مراقب باش خون نیاد بالش!

بارون دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 21:07

وسط این‌همه حرف، من همچنان نمی‌فهمم جای "اتهام مرد بودن" را!
بیشتر حس می‌کنم اگر اتهامی هم باشد و جای زخمی مانده باشد، بر پیکر زنانگی دلخراش‌تر و عمیق‌تر جا مانده تا بر یکه‌تازی‌های گاه و بیگاه مردانگی!
******
پ.ن: به قول یک بدون امضای ِ دوست داشتنی: ای ول دعوا :دی

زروان سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 00:01 http://zarvan.persianblog.com

تلخ و دردناک است اما ... نمی‌دانم

سیروس سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 08:00 http://sj.blogsky.com

اولا بدون امضا جون وبلاگ ت. ر. قبل از اینکه بخوام بلاگ داشته باشم مدتها خوندم و حتی برات نظر هم میذاشتم که خب لابد یادت نیست. خودم هم دقیق یادم نیست چه جوری خودم رو معرفی میکردم! شاید به صورت س.ج. بود. بنابراین وبلاگت از اون جمله وبلاگایی بوده که من رو علاقه مند کرده به تو این جمع بودن و لااقل برای من ارزش زیادی داره پس جلوی من بهش توهین نکن!
بعد هم ادبیات یه هنره مبتنی بر فن و مهارته که هم من میدونم کامل ندارم و هم هیچوقت نمیتونم غصه بخورم که مثلا چرا من از نقاشی جز چشم چشم دو ابرو بلد نیستم!
دست آخر هم بدون و بگم که وبلاگت برام بسیار بسیار عزیزه. لابد لینکت رو هم دیدی! بدون چون میام دائم اینجا لینکت کردم و چون دوست دارم دیگران هم کارهات رو بخونن معرفیت کردم اون بار تو پستم.
راجع به پاسخ بارون هم میخوام بگم که این احساس واقعی من از زندگی تو ابن جامعه است. گویا یه ناخودآگاه جمعی به مردم میگه تو دعوای بین مرد و زن همیشه زن محقه چون ضعیفتره و معمولا مظلوم واقع میشه. مثالهاش خیلی زیاده! قبلا هم تو پستای خودم اشاره کردم به این مطلب که خشونت از سوی مرد به زن نشات گرفته از تجربه های خشن فراوونیه که علیه مرد تو این جامعه اتفاق میافته فقط به جرم اینکه مرده. من لااقل میتونم بگم پسرها نسبت به دخترها در زمان کودکی و نوجوانی در خانواده و مدرسه هم بیشتر و خشنتر تنبیه بدنی میشن و هم تحت تحقیرهای خیلی سفت و سختتری قرار میگیرن. همین رو بگیر تا دوره سربازی و خیلی چیزای دیگه که اینجا جای گفتنش نیست

حسام سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 09:07 http://www.fereshteyeasemani.persianblog.com/

...براستی کجا می توان این همه را یکجا فهمید و چه کسی خواهد توانست اینگونه باشد؟

Alireza سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 16:19 http://www.an-indomitable.blogspot.com

راستش با اون نظری که دادم خودم هم مخالفم. آزادی ارزشمندترین هدیه ای است که موجودات روی زمین از خدا گرفتند حالا انسانها که دیگه جای خود دارند. اون فقط یه مثال عینی بود که در حالیکه یه خورده بیرحمانه است زیباییهای خودشم داره. اما هیچوقت قشنگیهاش به چشم نمی یاد.

آخه این کجاش قشنگه شما که پر از احساسی تو رو خدا نگو قشنگه ! دلم می گیره !!

بلانش سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 17:05 http://pas-ici.blogfa.com

دلم میخواست میرفتم پشت هیچستان ... خیلی هم خوب تر میبود اگر از تنهایی ام آویزان میشدم ...

paradox سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 22:09 http://paraddox.blogspot.com

hi;... i see the discussion is hot round men and women and all the problems regarding that...
i guess all of us are right and wrong at the same time....men in a world that is apparently ruling by men are also under suppression and tyranny... but in a diff. way(so Sirous is right now ;)).. but women also feel suppressed and also exploited, and finally ignored.... it's sort of a egg and chicken issue...no-one nows which causes the problem for the other... let's say you are a girl in a country like iran and have had a brother, as boys are expected to behave like a man from early childhood, and as Sirous has mentioned, they are treated very harshly and even brutally... but then they should find a place to pour their heart out in a way or another, they need to feel relieved from all these unfair pressures... so they start making mockery of their sister, then their gf, then their wife...... even theri mom... if any of these woman make a mistake like in driving:all women become terrible drivers , if they can't express their feelings and just burst out in tears, they are mocked and teased in diff. ways, and as a result all women are concluded to be weak and...
so....those moms and dads and that "macho"-raising society who pushed the li'l boys to behave like a man actually ruined their personality...and made some dictator, dominating male humans out of many of them
----------------------------------
i wrote alot, sorry... i should add that in a society where the differences are conspicuous in terms of sex, and all those islamic laws and interpretations that always look at women and men as two diff. creatures emphasize on this matter, no better consequence can be expected
;; for sure, there are some bilogogical differences, but in temrs of capabilities, even the universities are reluctant to run researches that put emphasis on the brain functionalities of men vs. women in the west... they are so conservative in this regard, cuz they know how this might affect the sociey to end up split in two halves with a potential to fight
..............
now Faeze, maybe the answer to this question why ary or Fateme couldn't be prophets be answerd, eh?!!!...i dunno
it just occured to me

لوتوس سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 22:49 http://www.coffeelotus.persianblog.com/

عزیز دلم از بغض ها گفتن و گفتن و ....هی ...تا کی؟! ...
باز هم بگو...بگو... بلکه حرفها مثل بغض هایمان روی هم انبار نشه

سیروس چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 14:08 http://sj.blogsky.com

پارادوکس عزیز ممنون از تاییدت. مث اینکه آب و هوای غربت یه جورایی به آدما انصاف میبخشه. مثال معروف مرغ و تخم مرغت عینا مصداق جنگ بین موافق و مخالف فمنیسم تو ایرانه. مث اینکه مساله اصلی فمنیسم تو این جامعه کسب حقوق بیشتر برای زنها نیست و بالعکس کاستن از حقوق مردان و در واقع یه مبارزه علیه مرد و نه مردسالاریه که خودش قربانی وضعیت مسموم این جامعه است.
راستی بدون امضای عزیز. من مجددا بلاگت رو معرفی کردم تو پست جدید. تا حالا ۲ نفر اعتراض کردن به نوع معرفیم. اگه خواستی تو هم اعتراض کن تا من برم سرمو بذارم بمیرم!

دست شما درد نکنه که این قدر وب لاگ منو تحویل می گیرید!. ولی من هیچ وقت تو لیست بلاگهای فمنیستی نبودم . اما چون این روزها رفتم توی موده این چیزها . این طوری شده . شما آرشیو منو نیگاه بنداز . سیر این دو سال رو حس خواهی کرد . من دلم نمی خواد تلخ بنویسم ولی چیکار کنم دور برم پر شده از این چیزها .

لیلا چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 15:32 http://www.lyly.persianblog.com

انسانم آرزوست....

کهنه حصیر چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 16:54 http://kohnehasir.blogfa.com/

آره خیلی وحشتناکه. ولی من نخواستم خودمو بکشم!
.............
من فقط دلم میخواهد همه انسان باشند.

Alireza چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 19:12

ربطی به احساس نداره که!!! این ذات انسانه. خودتم حتمن توی زندگی باهاش دست و پنجه نرم کردی ولی درکش نکردی.
در ضمن احساسات درون من همش مرده است.

سیروس چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 22:10

پس تقصیر منه که یکی دو ماه بیشتر نیست که وبلاگ خون شدم

بلفی جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 18:22 http://www.bellefille.persianblog.com

دوست عزیز ممنونم از حضورت در وبلاگم و محبتت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد