بدون امضاء
بدون امضاء

بدون امضاء

"چه مهربان بودی ای یار٬ ای یگانه ترین یار
                                  چه مهربان بودی وقتی دروغ می گفتی"                      

به زمانهای دور بازگشته اند.به قرون وسطی.به دوره ای که هیچ کس نمی دانست انسان بودن چه معنایی دارد!؟! بازگشته اند؟؟ همگی با هم بازگشته ایم و در وسط کره زمین داری به ارتفاع آسمان بنا کرده ایم و هر روز فکرها و احساسات آدمهایی که فکر می کنیم شناخته ایم را دار می زنیم. گوشهایمان را پر کردیم از حرفهایی که از باید و نباید فراتر نمی رود و صدای زنده به گور شدن انسان را نمی شنویم. به سالهایی بازگشته ایم که به ظاهر تمیز بودیم.به همان سالها که همه چشمشان به عقلشان بود. چرا فکر می کنیم مدرن شده ایم; روشنفکریم و بهتر از ما کسی نیست؟ چرا افتخار می کنیم که از اجدادمان بهتر زندگی می کنیم؟و همه چیز را پشت حرفهای قلمبه و امروزی پنهان کرده ایم!!!سادگی; صداقت و دوستی کلماتی هستند که زیاد می شنویم اما حقیقت چیز دیگری است. همه می خواهند راست بگویند اما انگار چشمها و زبانها و دلها هر کدام به سمتی می روند. کسی فریاد می زند " آزادی" ولی نمی داند تا انسان نباشد; آزاد نیست.
" مادرم می گوید: در جامعه ای که به انسان از نظر جنسیتی نگاه می کنند؛ باید همین طور رفتار کرد. باید خودت را پنهان کنی. باید در هزار تا پستو قایم شوی تا سالم بمانی و گر نه کوچکترین چیزی روح تو را آلوده می کند و تمام وجودت را فرا می گیرد. پیشگیری بهتر از درمان است."
در لجن زندگی فرو رفته ایم و چه آرزوهایی برای بچه های نداشته ایمان داریم!!! بچه؟ مگر دنیا تا آن زمان باقی می ماند؟فراموش کردیم که چه بودیم و چگونه زندگی می کردیم! کسی بود که به ما یاد بدهد؟ کسی بود که خودش را شناخته باشد و بعد ادعای پیامبری کند؟ انسانیت کجاست؟
"این جهان پر از صدای حرکت پاهای مردمی است
که همچنان که ترا می بوسند
در ذهن خود طناب دار ترا می بافند."
و من فکر می کنم سالهای زیادی از عمرم گذشته است. پاهایم تاول زده است. مثل آن انسان شعر نیما. دنبال خود می گشتم. خود را گم کرده ام. خودم را لابه لای کتابها و نوشته ها؛ پنجره های بی پایان انتظار؛ خنده هایی با دهان باز؛ خودم را در گلدانهای شمعدانی که تازه گل داده اند؛ جا گذاشته ام و به اصطلاح بزرگ شده ام. حالا دلم می خواهد طوری زندگی کنم که خودم را دوباره پیدا کنم. سالهای زیادی گذشته و من فراموش کرده ام که روزی به درخت باغچه عاشق بودم. فراموش کرده ام تنهایی را دوست دارم. فراموش کرده ام که نمی توانم از کسی متنفر باشم و دلم بسوزد برای همه دخترکانی که دلشان به نگاهی می لرزد. برای دخترکی که دستش لای پنکه گیر می کند و من جز قرص استامینوفن چیزی پیدا نمی کنم برای تسکین درد سوزش انگشتهای زخم شده اش. آیا پایانی هست برای دردهایی که نمی دانیم درد هست یا نه؟
آیا انسان نبودن درد است؟

نظرات 6 + ارسال نظر
مالون چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 14:06 http://remedios.blogsky.com

به کجای این شب تیره بیاویزم...
آفتاب‌پرست ها رو دوست داری؟

حورجان چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 19:19

آری . ما غنچه یک خوابیم . غنچه خواب؟ آیا می شکفیم؟
یک روزی بی جنبش برگ...! ا‌‌ینجا؟ نه در دره مرگ..
نه خلوت زیبایی..! به تماشاچه کسی می آید؟چه کسی ما را می بوید؟ .... ـ و به بادی پر پر....؟ و فرودی دیگر؟.....

[ بدون نام ] چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 22:33 http://paradox.blogsky.com

it's a long time that i have come to this conclusion that being a real human is very very hard, especially if u have to live among those who just look like humans(although even many of them don't look like them at all) ... my friend prashtuk used to call this transformation : hal shodan, or desolving... desolving in a system and forgetting urself, forgetting what u could have made out of urself and could have built in the world... but surviving and living a social life, as we humans need to, bears a lot of pain... we go on till the moment we break down or yell or ... i'm sick of seeing people saying things they never do or doing things they never talk about, insincerity and dishonesty is the ingredients of the modern machinary life of this very modern human being, shame on us.......anita... sorry that i wrote so much and in english

ناتورشت چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 23:48 http://natoor-e-dasht.blogsky.com

تو که فراموش نکردی!!...همه رو خوبِ خوب یادت نگه داشتی...پس میتونی دوباره همه رو داشته باشی!

نانا پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 22:57

range inja cher arafte?

رضا جمعه 12 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 12:23 http://www.labteshneh.persianblog.com

سلام- اگه اجازه بدی باید بگم این همون کرامت انسانی است که انقلاب به ما داد و حالا بعد از ۲۵سال تبدیل شده ایم به یک شماره در کارت ملی . بی هویت و بی وجود . تا بعد قربانت رضا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد